Tidnings naglar

Hej! Tänkte beskriva hur man gör tidnings naglar.



1. Börja med att måla dina naglar med en ljus färg det blir bäst med vitt lack. 

2. låt torka i ca 30-45 minuter, nagellacket måste vara helt tort.

3. klipp ut tidningspapper i fyrkanter, klipp tidningspappret lite större än din nagel. 

4. doppa ditt finger i någon sorts sprit, funkar med alsolsprit, handsprit, vodka och det kan funka med vatten. Men på mina naglar använder jag alsolsprit eller så kan du doppa tidningspappret i spriten.

5. lägg på tidningspappret på din nagel och låt den sitta på i 20 sekunder.

6. Ta bort tidningspappret och måla med top lack. så att inte texten försvinner.

7. klart!

(tänk på att ta en nagel i taget)


Kommentarer
Emma

testade, men det gick nt så bra. bara på ett finger.

2012-03-16 @ 17:20:01
Moa

30 TILL 45 MINUTER?! O_O Det måste vara väldigt dåligt nagellack om det tar så lång tid att torka... mina tar ungefär fem till tio minuter, max.

2012-03-16 @ 19:20:12
Rebecka

tvärt om! desto längre tid det tar att tårka desto bättre är nagellacket. Men det måste vara helt tårt!

2012-03-16 @ 21:09:21
elisabeth levin

also emma tipsade mig om din blogg.. mina naglar är inte så bra att måla nagellack på så.. jag struntar i det.. men emmas naglar blev en succe !! :)) <

2012-03-22 @ 07:20:26
URL: http://eelisabethlevin.bloggplatsen.se
ellie

vilka bloggar rekomenderar du för en tjej som emma där uppe ?? bara en fråga..

2012-03-22 @ 15:23:27
URL: http://eelisabethlevin.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0